Странице

среда, 22. април 2015.

Restoran Grafičar

Nakon „urbanih“ mesta gde se okupljaju „gradske“ face, put me je ovog kišovitog maratonskog vikenda poveo u restoran Grafičar na Senjaku. U ulici Vase Pelagića, odmah pored istoimenog stadiona, nalazi se ovaj restoran nacionalne kuhinje. Iako Grafičar postoji već decenijama, za mene je ovog vikenda upravo ovaj restoran bilo malo otkrovenje. Simpatično je to da me je tamo pozvao prijatelj iz Zagreba.

Na samom ulasku ljubazno osoblje me je povelo za sto za kojim je već sedelo desetak ljudi, od kojih, iskrena da budem, većinu i ne poznajem, ali to nije bila prepreka dobroj atmosferi i klopi.

Enterijer je svetao i udoban, iz unutrašnjosti restorana pruža se pogled na ogroman park u kojem je smeštena bašta koja će sigurno biti moj izbor u vreme vrućih letnjih dana koji nam predstoje. (Nadajmo se da ćemo ove godine imati leto.) Nekako sam mogla da zamislim porodična okupljanja baš tu.

Mezila se jagnjetina sa vrućim zemičkama i salata, a odmah mi je ponuđena i rakija od dunje. Trudili su se da pokažu najbolje od srpske hrane i specijaliteta našim zapadnim susedima. Kako nisam ljubitelj pečenja (bilo koje vrste), mogu samo da vam prenesem izuzetno pozitivne utiske ljudi oko mene.
Iskusni konobar je primetio da ne jedem jagnjetinu pa me je odmah vešto pitao šta bih ja želela? Bila sam izuzetno zahvalna tom prijatnom čoveku koji je brže bolje doneo ćevape na kajmaku sa pekarskim krompirom, samo za mene. Nemojte me odmah osuđivati, bar sam se držala tradicionalne kuhinje i jako mi se svidelo.

I taman kada pomisliš da je gozba završena, na sto je doneto njegovo veličanstvo- prase. U pratnji tri konobara ovaj mali papkar spušten je na sto, a onda je počelo teatralno sečenje, ne nožem već tanjirom. Videlo se da konobari imaju iskustva i da je ovo malo „pozorište“ koje smo gledali deo njihove svakodnevne rutine. Slede slike našeg malog „prijatelja“, pa svi vi sa osetljivim stomacima možete da preskočite gledanje istih. Iskreno, to je možda i bilo malo previše za moj ukus, ali mora im se priznati da znaju šta rade.
I za kraj dezert, tulumbe ili baklave kakav god izbor bude, nećete pogrešiti.

Prijatno! 

Нема коментара:

Постави коментар